Uber ein Problem bei der UPC Modem incompatibility beklagt aber mussten selber verarbeiten. nach dem UPC support bei folgenden Hinweis geblieben ist:
https://support-en.upc.ch/app/answers/detail/a_id/12538
Ausgangslage:
Trennung von Netzwerk verbindung auf UPC bei Wlan Connect Box Modem und WLAN/LAN Adapter tritt nach sekunden auf. Hat zuvor funktioniert, und haben windows Treiber probleme eliminiert, in dem ich Trieber zurucksetzte sowie aktuelleste version installierte.
Relevante Hilfe:
WLAN Adapter settings aendern, siehe weitere unten:
Losung:
https://communities.intel.com/thread/105852
Zitat
"-Throughput enhancement: Disabled “configuration is set to work better with networks in the 2.4 GHz band”
1. Right click your wireless Icon, bottom left of Windows®10 task bar
2. Select “Open Network and Sharing Center”
3. Select “Change adapter settings”, found on the left
4. Right click your wireless connection and select “Properties” (ensure you are doing this on the wireless card and not Ethernet or a different wireless adapter if you have more than one)
5. Select “Configure”
6. Select the “Advanced” tab and change these settings from the default to the ones I have indicated
- 802.11n channel Width for 2.4Ghz connections to 20MHz ONLY (Defualt is Auto)
- Preferred Band 2.4Ghz (Defualt is Auto)
- Roaming Aggressiveness 1. Lowest (Defualt is 3. Medium)
- Wireless mode 802.11b/g (Defualt is 802.11a/b/g)"
folgende sind nicht relevant:
https://support.hp.com/us-en/document/c02693493
https://support.microsoft.com/en-us/help/10741/windows-10-fix-network-connection-issues
/C.