UPC
Connect Box (Compal)

This morning I switched back from routed to bridged mode and upload speed is now terrible

Connect Box 3 in Router Mode >> 1000 mbit down / 100 mbit up
Connect Box in Bridge Mode >> 1000 mbit down / 10 mbit up

Last autumn I switched from bridged to routed because I started to notice slower and slower upload rates. This morning I got my new firewall and went back to bridged mode - and the upload speed was gone again.

What I tried (the last 2.5 hours)
- different Firewalls (Unify Dream Machine Pro, OpenSense on Linux ) - both withat least 2.5 gbit/sec capable NICs
- no UDM or VPN features enabled
- changed cabling (direct, over switch, over glass) - no change
- Tested Intranet-Speed to adapters - typically > 2 gbit/sec
- Self test in Router mode showed no problems
- Restarted Modem several times
- I got another IP Adress (routed: 77.x.x.x, bridget: 84.x.x.)

Any help appreciated - I really need the Dream MachinePro running because of Firewall and Security Cameras.

Regards, Roger

Screenshot: Average Upload Speed today since I switched to bridget mode

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    @Daniele_Sunrise - könnte es sein, dass das Problem sich nur im Bridge Mode manifestiert? Leider habe ich damals keinen Call mit dem Techniker gehabt und im Routing Mode war dann alles ok, dachte es sei die FW, aber die kann ich jetzt ausschliessen…

    https://community.sunrise.ch/d/38024-upload-9-12-mbit-statt-100-mbit
    Dein Modem bündelt den 3.1 Upstream Kanal nicht mehr. Wir haben diesbezüglich einen Technikerauftrag erstellt. Du wirst für eine Terminvereinbarung innerhalb 24 Stunden kontaktiert werden. Bitte melde dich nach dem Technikerbesuch mit einem Feedback.

    Liebe Grüsse
    Daniele

    Just an update - stability is also affected… yelllow = high latency, red = outage

    Roger73 Your modem is not bonding the 3.1 upstream channel. In addition, the downstream signal is scraping the lower limit and the upstream signal needs to be adjusted a lot better. We have created a technician order for this. You will be contacted within 24 hours to arrange an appointment. Please contact us after the technician visit with feedback.

    Greetings
    Daniele

      Daniele_Sunrise - thank you, will do. Interesting how the 3.1 upstream channel worked fine while the modem was in routing mode. will give an update as soon as I have feedback from the technician. Thanks for your help

      • Bearbeitet

      Technician did change the Coax distribution connector to a new one. Signal Dampening is now way better. Measured speed is now 2500/104 gbit/sec. Happy again. Picture is just an exemplary placeholder, its not a 4dB, the new one is 7dB. I will continue to do speedtests on an hourly base to check stability of the connection over the next few days.
      @Daniele_Sunrise - thanks for your help - next step > Fibre :-) / btw. according to the technician there is now 3.1 channel available on our network - don’t know what he means, just as an information for you - thats what he said.

      2-fach Verteiler BVE 2-01P 51218 MHz Bauform 01-image

      Leider zu früh gefreut - nach ein paar Stunden mit 80 - 100 mbit upload ist der Upload wieder eingebrochen - dieses mal aber nur auf 50 mbit statt 10… kann es sein, dass das Modem einen Schuss hat? Gemessen hat er mit dem Testgerät die ganzen 2.5 gbit mit 104 upload…

        Roger73 Es tut mir ausserordentlich Leid, aber wir müssen nochmals einen Techniker aufbieten, da das Upstream Signal sich wieder verschlechtert hat. Du wirst für eine Terminvereinbarung innerhalb 24 Stunden kontaktiert werden. Bitte melde dich nach dem Technikerbesuch mit einem Feedback.

        Liebe Grüsse
        Daniele

        … also, das wäre die neuste Messung des Technikers… es wurde gestern noch etwas ausserhalb meines Hausanschlusses angepasst/gepegelt… seit gestern Nachmittag habe ich stabile Werte… so siehts aus beim Techniker vor Ort