Bonjour,
Je n’arrive plus à visionner les images en direct de ma caméra de surveillance domestique (modèle Dlink DCS-8526L). Pour être précis, certaines fois, une première image “live” s’affiche dans l’App, et tout se fige. la plupart du temps, un message d’erreur s’affiche “Impossible de se connecter au périphérique”.
J’ai constaté le problème récemment mais je dirais que le problème date de mon changement d’opérateur (UPC > Sunrise) et/ou du changement de modem-routeur (connectBOX1 > ConnectBox 2). Rien d’autre n’a changé.
J’ai plusieurs fois désinstallé/réinstallé la caméra, tous les logiciels sont à jour (Dlink/IOS). Le support DLINK a analysé le problème. Voici son diagnostique :
"We see a very low data troughtput and that is why the live stream is not showing in the Dlink App.
When you using the mydlink Internet Portal the connection is routed through one of our relay server (108.128.25.22) which is using the already existing connection from the camera to our system.
The issue is the direct connection from the device with the app to your home network.
In your case, there is traffic but it is very small and not enough for the app to create a proper stream in time.
So we assume that some form of bandwith limiter is in place which analyse the target for a stream and reduce the throughput when the target is “flaged”
Please verify with your provider that you internet access is not behind a carrier NAT and that there is no traffic shaping in any kind for any connection TCP and UDP"
Un conseil de la communauté ou une aide du support Sunrise seraient bien appréciés 😊.