Hi, my UPC sim card was lost few weeks ago and I received a new one, but it doesn’t work (it is showing ‘No Service’). I am not sure is it a wrong sim card or my simcard number has been blocked. I couldn’t call to your customer service as it is ‘No Service’ on the SIM. Can someone pls help me to fix this problem as soon as possible.
English
Replacement SIM card doesn’t work
Had pretty much the same problem. It’s on there side. I wanted to keep my work number when i retired. Took them awhile to fix the issue. Try this first: Its in French but you can use DeepL or Goggle for translation:
Allez à l’écran principal.
Pour ouvrir le menu, faites glisser vers le haut ou vers le bas.
- Choisissez Paramètres.
- Choisissez Connexions.
- Choisissez Utilisation des données.
Si Données mobiles est désactivé, activez Données mobiles, puis choisissez le symbole Retour.
Si Données mobiles est activé, choisissez le symbole Retour.
- Choisissez Réseaux mobiles.
- Choisissez Nom des points d’accès.
- Choisissez AJOUTER.
Dans le champ Nom, entrez upcnet
Dans le champ APN, entrez : internet.ch.upcmobile.com
Dans le champ Proxy, n’entrez rien
Dans le champ Port, n’entrez rien
Dans le champ Nom d’utilisateur, n’entrez rien
Dans le champ Mot de passe, n’entrez rien
Faites défiler vers le bas.
Dans le champ MCC, entrez 228
Dans le champ MNC, entrez 53
Sous Type d’authentification, cochez PAP.
Choisissez Type d’APN.
Si cet écran apparaît, entrez default,supl (remarque : en minuscules), puis choisissez OK.
Si cet écran n’apparaît pas, cochez Internet, puis choisissez OK.
- Choisissez le symbole Options.
- Choisissez Enregistrer.
- Cochez upcnet.
Revenez à l’écran principal.
Redemarer votre mobile
If it doesn’t work, call them every day or go to the UPC shop and try a new card. They finally sent me a file that i had to install and it worked. Since they changed to Sunrise they seem to have a few problems!!
Good luck!
They had helped me to solve problem thank you
OK great. No problem.